Середа, 15.05.2024, 16:14
Вітаю Вас Гість | RSS

Сайт учителя Бричук Людмили Анатоліївни

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 44
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів

Головна » Файли » Виховна робота

Тренінг "Неповторність людини. Ми різні, але ми разом"
[ · Скачати дистанційно () ] 24.03.2020, 16:58

   

                                                                                                                     Бричук Людмила Анатоліївна

                                                                                                                    вчитель початкових класів

                                                                                                                   Маріупольської ЗОШ І-ІІІ ст. №50

                                                                                                                    Маріупольської РДА

                                                    Тренінг

Тема. Неповторність людини. Ми різні, але ми разом.

Мета. Сформувати в учнів уявлення про те, що кожен з них — особистість, єдина та

неповторна, але водночас всі ми є рівними;  сприяти формуванню доброзичливого і толерантного ставлення до оточуючих; розвивати творчі здібності, сприяти згуртованості класної та шкільної спільноти; продовжувати вчити дітей висловлювати свої погляди, поважаючи думку інших.

Обладнання. Фліпчарт з плакатом  «Портрет нашого класу», скринька з дзеркалом, екран, проектор, кубики LEGO, малюнок хлопчика або дівчинки для розфарбовування, кольорові олівці, зображення букви «Я» на аркуші А4

                                                   Перебіг тренінгу

1.  Створення емоційного настрою

Вправа «Сонечко» (2хв) (Слайд 2)

 «Діти, подивіться у віконце. Яка сьогодні погода? Якщо на вулиці світить ясне сонечко, то й у всіх навколо чудовий настрій. А якщо погода похмура, то й на душі якось сумно. А давайте зараз ми створимо в нашому класі своє тепле сонечко! Для цього станемо в коло, візьмемося за руки та усміхнемося тим, хто стоїть поряд, своєю найдобрішою усмішкою. А тепер закриємо очі, не відпускаючи рук, витягнемо їх вперед і з'єднаємо в центрі кола. Уявіть собі, що кожен з вас зараз є теплим сонячним промінчиком. І ви відчуваєте поруч з собою такі ж теплі сонячні промені. Відкрийте очі. Подивіться, яке гарне сонечко у нас вийшло! Ми пов'язані міцною дружбою, і ніякі хмари не зможуть нас роз'єднати. Тепер ми можемо опустити руки, але тепло і дружба залишаться з нами».

2. Вправа «Чарівна скринька» (2хв)

Сьогодні ми будемо говорити про… А про кого ви дізнаєтесь, зазирнувши в ось цю «чарівну скриньку». У ній ви побачите того, про кого ми будемо говорити на сьогоднішньому занятті. Але не розповідайте про те, кого ви там побачили до тих пір, поки всі не зазирнуть до цієї чарівної скриньки»

Запитання для обговорення:

• Кого ви побачили у скриньці? (Себе)

• Про що ми будемо говорити сьогодні на занятті?

-  Сьогодні ми проведемо тренінг і будемо говорити про неповторність людини, будемо дізнаватися більше один про одного та самих себе.

3. Правила тренінгу (2хв)

- А допоможуть нам у роботі правила. Я почну, а ви продовжите. (Слайд 3).

4. Гра «Всі ми різні» (робота з LЕGО) (5хв)

- Візьміть у руки кубик певного кольору  та  обєднайтеся в групи за завданнями:

1. Кубик червоного кольору – дівчатка, синього – хлопчики.

2. Жовтий кубик - діти, у кого день народження влітку;  червоний -  восени;  синій - хто народився взимку,  зелений - ті, що народилися навесні             

3. Червоний кубик - ті діти, які люблять танцювати;  синій - співати; жовтий - розказувати вірші; зелений - грати у футбол.

4. Шикуйтесь у колону за зростом - від найнижчого до найвищого і візьміть у руки кубик улюбленого кольору.

-  Є багато ознак, за якими люди подібні чи відрізняються. Незаперечним є той факт, що не існує цілковито однакових людей.

5. Руханка  «Сонце світить для  тих… (2хв)

«Сонце світить для  тих, хто любить...»:

• котів;

• собак;

• інших домашніх тваринок;

• полуницю;

• гратися конструкторами;

• одяг білого кольору;

• носити спідницю;

• одягати джинси;

• дивитися мультфільми...

- Ми з вами ще раз переконалися, що всі ми різні, у нас різні смаки та захоплення, але нам добре і цікаво разом.

6. Вправа «Портрет нашого класу» (6хв)

- Незважаючи на те, що ми різні, багато що нас об’єднує. Давайте проведемо дослідження і складемо портрет нашого класу.

    З допомогою вчителя, який робить записи на  фліпчарті, учні складають

портрет класу за такою структурою:

• Ми — учні ..... класу;

• Нам ....... років;

• Серед нас є ...... дівчаток та ...... хлопчиків;

• У нас .... очей: .... карих, .... сірих, .... блакитних, .... зелених;

• У нас .... носів, .... вух.

• У нас багато домашніх тварин: .... котів, .... собак, .... папуг, .... хом’яків,

.... черепах, .... морських свинок, .... рибок (записуються домашні тварини, які є в учнів класу);

• Наші захоплення — ........... (футбол, плавання, гімнастика, комп’ютерні ігри, читання, музика, танці, малювання, катання на велосипеді, роликах, тощо).

Запитання для обговорення:

• Скільки учнів у нашому класі?

• Скільки серед учнів нашого класу дівчаток? А скільки хлопчиків?

• Скільки учнів у нашому класі мають домашніх тварин? Яких?

• Які захоплення найпопулярніші серед учнів нашого класу?

• Скільки учнів нашого класу люблять грати у футбол?

• Скільки учнів люблять читати книжки?

• А хто полюбляє малювати?

- Неповторність кожного з учнів робить наш клас неповторним».

7. Руханка «Це — ми!» (2хв)

Учні стають у коло. Ведучий знаходиться в центрі і називає два імені (когось із

присутніх дітей). Гравці, чиї імена назвали, говорять: «Це — ми!» і міняються місцями.

8. Практична робота «Ми різні, але рівні» (Ланцюжок єдності) (9хв)

1. Кожен учень отримує аркуш паперу формату А5 з намальованим контуром хлопчика і дівчинки

2. Інструкції для учнів щодо оформлення чоловічків:

• намалюйте та розфарбуйте волосся, за бажанням можете його прикрасити;

• на кофтинці запишіть своє ім’я;

• зафарбуйте ґудзики на кофтинці синім кольором, якщо у вас день народження

взимку, зеленим — якщо весною, червоним — якщо влітку, жовтим – якщо ви народилися восени.

• зафарбуйте кофтинку у свій улюблений колір;

• намалюй обличчя, на якому покажіть ваш сьогоднішній настрій.

3. З'єднайте утворені чоловічки долоньками у ланцюжок єдності, розмістіть його у вільній стіні класу як символ рівності та поваги до різноманітності у класній спільноті.

Запитання для обговорення:

• Подивіться на свого чоловічка. Чи можна сказати, що у когось іншого в класі вийшов такий самий чоловічок, як і ваш? Чим вони відрізняються?

• Чим схожі усі чоловічки?

• Скільки неповторних дітей є у нашому класі? Скільки неповторних дітей є у нашій школі?

- Кожен учень є неповторним, володіє різним поєднанням рис, уподобань, інтересів. Ваші таланти і якості кожного роблять усіх разом унікальним класом.

Цінуйте себе і свою неповторність та пам'ятайте, що ми — різні, але рівні».

9. Рефлексія (5хв)

1. Вправа «Відкритий мікрофон»

Учні по черзі діляться враженнями від цього тренінгу, розказують, що їм найбільше сподобалося.

2. Завершальна вправа  «Я—молодець! Ми—молодці!» (Слайд 4)

Учні по черзі виходять на центр кола, тримаючи в руках велику літеру «Я», називають своє ім'я та кажуть «Я—молодець!». Інші діти аплодують. Після того, як всі діти

побувають у центрі кола, беруться за руки та тричі говорять «Ми — неповторні! Ми — молодці!».

3. Створення спільного фото з малюнками

 

 

 

 

Категорія: Виховна робота | Додав: mila
Переглядів: 228 | Завантажень: 116 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Сайт учителя Бричук Людмили Анатоліївни ludmila-7070@ukr.net © 2024
uCoz